torsdag 29. oktober 2009

Sykdom i heimen

Natt til tirsdag fikk Aleksandra falsk krupp og jeg satt ute mesteparten av natta etter at vi hadde vært på legevakta og fått flytende bricanyl og betapred. Hun ble bedre etter å ha fått betapred, men hosta fortsatt.. dog ikke sånn falsk krupp hoste, men mer som min astmahoste... På tirsdag var hun bedre, men hadde fortsatt feber og hadde utvilsomt vondt i halsen. Jeg var også blitt syk i løpet av dagen. Hadde vondt i halsen og hodet, feber og vondt i hele meg! Ringte legevakta på kvelden, men de nekta å ta oss i mot, og sa at vi måtte ringe fastlegen neste morgen siden de mistenkte svineinfluensa. Formen til begge to sank betraktelig i løpet av natta, men jeg var nødt til å opp og gå med Aleksandra flere ganger for hun tettet til veldig i brystet og ville ikke ligge nede. Ringte fastlegen i går morges. Han var sikker på at jeg hadde fått svineinfluensa, så han ville sette meg på Tamiflu med en gang. Han hadde ikke mulighet til å ta oss inn, og ville helst ikke heller pga min svineinfluensa fordi han stort sett hadde gravide som hadde time hos han i går. Han insisterte på at vi skulle troppe opp på legevakta når de åpnet, så de fikk sjekket Aleksandra, og han var litt sint på legevakta som nekta oss å komme inn kvelden før.
Ringte legevakta, og de var fortsatt ikke helt for at Aleksandra skulle få komme inn, men jeg sa at hun skulle, så de sa at ja, vi fikk nå komme da.... (ble skikkelig irritert da jeg prata med dem. De pleier jo ikke være vanskelige på det i det hele tatt. Og hvertfall ikke når det er babyer det er snakk om).
Øystein reiste på legevakta med henne og hun har "heldigvis bare" halsbetennelse og har blitt satt på antibiotika, så håper hun blir frisk fort..

Jeg derimot har fått svineinfluensa, da....

Forbanna typisk da gitt.. Jeg er jo risikogruppe, så jeg sto blant de første i køen til å vaksineres... Men svineriet var raskere til å komme hit enn vaksina var...
Så nå har ligget rett ut med vondt, vondt, vondt i hele meg, tett i brystet og hoster, svimmel, vondt i halsen, feber, frysninger og svettetokter om hverandre siden tirsdag kveld.. Snørrer og nyser gjør jeg og...
Har fått tamiflu, antibiotika og en stor mengde med astmamedisiner...
Jaja.... Da vet dere hvor jeg befinner meg den kommende uka...

Jeg er dog optimistisk. Føler meg klarere i hodet i dag. Selvom jeg fortsatt har vondt overalt og hodepinen er tilstedeværende, så er det ikke heeeeelt håpløst. Jeg klarer hvertfall å ta meg av Aleksandra så Øystein får sovet litt(jobber nattevakt denne uka).
Tenker det hjelper at jeg har klart å få i meg litt mat! Minestronesuppe er tingen når man er syk altså!

Mistenker at Øystein begynner å bli syk også.. Han har klaget litt på sår hals, og da jeg gikk inn på soverommet i stad for å legge Aleksandra hadde han pakket seg inn i begge dynene.
Tiden vil vise... Blir til og med han syk(som aldri er syk) så er det vel ikke til å unngå at Nathalie også er smittet..

Og til slutt kommer et bilde av min lille syke gulljente!




3 kommentarer:

  1. Der lignet ikke lillegull særlig på seg selv må jeg si.
    Blå rundt øynene og så blek som hun er...
    Tenker på dere. Klem

    SvarSlett
  2. Huff huff! Stakkar dere, ikke minst lille Aleksandra:(
    Ønsker dere god bedring! Håper sykdommen slipper taket i dere fort og at Nathalie slipper unna!

    SvarSlett
  3. Hvordan går det med dere nå??
    Håper sykdommen har sluppet taket hos dere alle!
    *klem*

    Har forresten gitt deg en liten utfordring ;)
    Se her:
    http://elins-surrerier.blogspot.com/2009/11/utfordring.html

    SvarSlett